Borsmenta olvas

Mivel rengeteget olvasok szükségét éreztem, hogy a hosszabb lélegzetvételű könyvértékeléseimet egy helyre gyűjtsem. Ennek eredményeképpen született meg ez a blog.

(Én csupán egy lelkes amatőr vagyok, úgyhogy mélyenszántó elemzésekre ne számíts tőlem, itt csak az egyes könyvekről alkotott szubjektív véleményemet olvashatod.)

Elérhetőségeim: borsmentaolvas@gmail.com
A moly.hu-n is megtalálhatsz Cucuki néven.

Címkék

Most olvasom

James Joyce: A macska és az ördög

2011.04.11. 11:21 | Borsmenta | Szólj hozzá!

Na igen, ez egy mese. A koromból kifolyólag már nem nagyon szoktam ilyesmit olvasni, de amikor megláttam, hogy Joyce írta úgy éreztem ezt nekem muszáj megszereznem. Nem is bántam meg a dolgot, mert ez a könyv egyszerűen gyönyörű kivitelezésű. Színes, mintás lapokra van nyomtatva ráadásul szép ízléses rajzok díszítik.

Maga a történet rövidke, negyed óra alatt könnyedén elolvasható magyarul és angolul is (a könyvben mindkét nyelven szerepel). Egy francia  Loire partján épült kisvárosnak nincs hídja és a lakók nem is tudnak építeni. Ez tudomására jut az ördögnek aki felajánlja a városka polgármesterének, hogy megépíti a hidat egyetlen éjszaka alatt, cserébe nem is kér semmit "csupán" azt aki először átmegy a hídon. Tovább nem is mesélem mert akkor kénytelen lennék a végét is elmondani azt pedig nem szeretném.

Joyce ezt a mesét Stephen nevű unokájának írta, a könyvben is levél formában szerepel.

"U.i.: Az ördög többnyire a saját nyelvén, belzefecserül beszél, ami igazán megy neki. De ha nagyon feldühödik, franciául sem lehet őt eladni, csak hát akik hallották őt beszélni azt állítják, hogy erős dublini akcentusa van."

(31. oldal)

Ajánlom a könyvet gyerekeknek és örök gyerekeknek.


Értékelés: 5/5

Címkék: joyce

A bejegyzés trackback címe:

https://borsmenta.blog.hu/api/trackback/id/tr642816575

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása